Rate this post
  • حفر چاه فاضلاب رودهن

  • حفر چاه فاضلاب رودهن

خدمات شرکت سریع کاران

لوله بازکنی پاسداران

لوله بازکنی

یکی از مهمترین خدمات  شرکت سریع کاران لوله بازکنی می باشد انتخاب شرکت خوب در زمینه لوله بازکنی این است که صداقت در گفتار و همچنین تخصص و تجربه در …

تخلیه چاه

تخلیه چاه

این شرکت با داشتن انواع تانکر کوچک و بزرگ آماده خدمات رسانی به همشهریان گرامی می باشد تخلیه چاه اگر توسط افراد بی تجربه انجام بگیرد باعث ایجاد مشکلاتی …

حفاری چاه فاضلاب

حفاری چاه

حفاری چاه فاضلاب به صورت دستی و مکانیزه انجام می گیرد این شرکت با داشتن با تجربه ترین مقنی کاران آماده حفر چاه فاضلاب می باشد هر ساختمانی نیاز به …

شماره تماس

0912-255-0451

شماره تماس

0912-885-2327

شماره تماس

0919-655-9120

رفع نم و بوی فاضلاب

یکی از عواملی که با عث ایجاد رفع نم و بوی فاضلاب تهران می شود گرفته بودن لوله های ساختمانی می باشد. که این گرفتگی ممکن است در حمام …

آموزش باز کردن توالت فرنگی

نصب توالت فرنگی

در مرحله اول درب فرنگی را روی آن نصب می کنید و بعد شیر پیسوار فرنگی را نصب کرده و شلنگ رابط را به توالت فرنگی متصل می کنید. به دلیل اینکه بعد …

ویژگی های شرکت ما

سرعت در انجام کار و انجام کار بصورت عالی

داشتن بروز ترین تجهیزات و ابزارها جهت انجام کار

تلاش برای حفظ و رضایت مشتری

انجام کار بصورت شبانه روزی و 24 ساعته

رعایت انصاف و عدالت در گرفتن دستمزد

رعایت تمامی مقررات و قوانین شرکتها

حفاری چاه فاضلاب رودهن یعنی چه؟

حفر چاه فاضلاب رودهن عملی است که بر روی زمین و به صورت قطر دایره شکل مانند به عرض عموماً 60 سانتیمتر به 200 سانتی متر و اندازه های بیشتر برای هدف های مختلف از جمله دفع فاضلاب ، رسیدن به آب های زیر زمینی ، چاه ارت ساختمان دفع ولتاژهای اضافه و سیستم کانال هوا برای مترو و… حفر چاه جذبی یا آب باران یا چاهک هایی به صورت عموماً استوانه ای و در مواردی مربع شکل به سمت داخل زمین حفاری می گردد را حفاری چاه رودهن می گویند.

دلایل حفر چاه فاضلاب رودهن چیست؟

  • از بین رفتن کارایی چاه قدیمی ساختمان
  • عدم جذب آب ورودی
  • پر شدن متناوب چاه و عدم تاثیر تخلیه چاه بر کارایی آن
  • کافی نبودن چاه قدیمی برای ساختمان و نیاز به احداث چاه جدید
  • احداث ساختمان جدید که با توجه به نوع ساختمان باید عملیات حفر چاه فاضلاب مناسب انجام شود
  • خطر ریزش چاه کهنه که در این مواقع باید چاه کهنه کاملا پر شود و چاه جدیدی در قسمت دیگری حفر شود.

قیمت حفر چاه رودهن چگونه محاسبه می شود؟

قیمت حفر چاه فاضلاب رودهن بر اساس نرخ نامه اتحادیه حساب می گردد. اگر چاه فقط میله باشد و بدون انباری ، متراژ چاه براساس متر طول حساب می گردد ، اگر چاه دارای انباری باشد، متراژ بخشی که میله است به صورت حاصلضرب طول در عرض در ارتفاع ( متر مقنی ) محاسبه می گردد و متراژ انباری به صورت دو برابرحاصلضرب طول در عرض در ارتفاع ( دو برابر متر مقنی ) محاسبه می گردد. البته قیمت حفر چاه در زمین سخت (دژ) به وسیله کمپرسو به صورت توافقی تعیین می شود .

نوع دیگر محاسبه حفاری چاه رودهن

نحوه متر کردن انباره چاه فاضلاب به این صورت است که شما باید ارتفاع چاه را در عرض کف چاه ضرب کنید و سپس در طول چاه ضرب کنید. نوع دیگر متراژ که به متر مقنی معروف است و امروزه بیشتر مقنی های چاه کن از آن استفاده می کنند ارتفاع انباره ضربدر عرض کف انباری چاه و ضربدر طول چاه و در آخر ضربدر 2 می شود و به 1 متر طول 8 متر معروف است. پس در هنگام استعلام حفاری چاه از نوع متراژ سوال شود تا در آینده مشکلی به وجود نیاید.

استانداردهای حفر چاه فاضلاب در رودهن

  • همیشه چاه حفاری چاه فاضلاب رودهن باید در مکانی حفر شود که در آینده امکان تعمیر و همچنین تخلیه آن وجود داشته باشد و دسترسی به آن آسان باشد
  • نقشه ساختمان باید با دقت بررسی شود که در نهایت می‌تواند حجم انبار و عمق میله را به درستی تعیین کند
  • تمام اقدامات لازم برای ایمنی کارکنان و افراد حاضر در محل باید اتخاذ شود تا خدایی نکرده اتفاق ناگواری رخ ندهد
  • بعد از حفر چاه فاضلاب رودهن باید از قطعات بتنی استفاده شود
  • اجرای گلدان در اطراف دهانه چاه فاضلاب ضروری است که این امر برای جلوگیری از بیرون پاشیدن فاضلاب به جداره میله است

وسایل مورد نیاز در حفاری چاه فاضلاب رودهن

به منظور حفر چاه فاضلاب رودهن به صورت دستی از تجهیزاتی همچون چرخ چاه، بیلچه، دلو، کلنگ و … استفاده می شود. چاه دستی به آن دسته از چاه هایی گفته می شود که که با استعانت از نیروی بدن و توسط مقنی حفر می گردد

حفاری چاه فاضلاب رودهن

حفاری چاه فاضلاب رودهن

چرخ چاه وسیله ای است که به منظور انتقال مواد از عمق به بیرون و بالعکس استفاده می گردد. در هنگام حفاری چاه فاضلاب رودهن، چرخ چاه بر دهانه آن نصب می شود. دلو نیز وسیله ای است به شکل کیسه که به منظور انتقال مواد مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع حفر چاه فاضلاب در رودهن

چاه جذبی گودالی در زیر سطح زمین برای انتقال آب‌ های سطحی به لایه‌های زیرین خاک و یا دفع فاضلاب در مناطقی که خاک آن به میزان کافی شن و ماسه یا خرده سنگ داشته باشد، که به وسیله مقنی (چاه کن) عمدتا انجام می شود چاه جذبی یکی از روشهای سنتی دفع فاضلاب انسانی است که کماکان در مناطق دارای زمین آبکش و سطح آبهای زیرزمینی پایین مورد استفاده قرار میگیرد.

حفر چاه فاضلاب رودهن

حفر چاه فاضلاب رودهن

چاه سپتیک یا مخزنی بر خلاف چاه جذبی، فاضلاب را در درون خود ذخیره می کند. پس از پر شدن چاه سپتیک با استفاده از تجهیزات و دستگاه های مناسب اقدام به تخلیه آن می نمایند. این نوع چاه از نفوذ فاضلاب به منابع زیر زمینی آب جلوگیری کرده و از این نظر بر چاه جذبی برتری دارد. حفر چاه فاضلاب سپتیک در مناطقی که خاک آن امکان جذب فاضلاب را نداشته باشد و در مناطق با سطح آب زیرزمینی بالا انجام می شود.

اجزای اصلی تشکیل دهنده چاه فاضلاب جذبی

گلدانی چاه : معمولا به بخشی که در سر چاه جذبی فاضلاب قرار می‌گیرد و معمولا هم از جنس پلاستیک است و وظیفه آن این است که آب ورودی چاه را به وسط میله چاه منتقل کند تا آبی که وارد چاه می شود به دیواره های چاه برخورد نکند و باعث خرابی چاه نشود.

میله چاه : همان استوانه ای که گلدانی روی آن قرار می‌گیرد و عمق چاه جذبی را تعیین می کند

انباره چاه : به بخشی می گویند که در انتهای چاه جذبی فاضلاب قرار دارد و فضولات در آن انبار می‌شوند، و مساحت بیشتری دارد. به این صورت است که هنگامی که فضولات و آب در آن جمع می‌شوند فرصت کافی پیدا می‌کنند که آب به واسطه جذب خاک از فضولات جدا شده و وارد لایه های دیگر از سطح زمین بشود.

استانداردهای که باید در حفر چاه رودهن رعایت کنیم

  1. محل احداث حفر چاه فاضلاب رودهن در ساختمان باید در فاصله مناسبی از پی و ستون ها قرار بگیرد.
  2. لوله هواکش برای خروج گازهای بد بو و مضراز چاه متصل گردد.
  3. محل دهانه ی چاه به طریقی مشخص شود تادر مواقع ضروری برای تعمیرات و یا تخلیه چاه بتوان به سهولت محل آن را پیدا نمود.
  4. در نقشه ساختمان بهتر است محل دقیق حفر چاه عمق میله و حجم انباره ی آن تعیین گردد
  5. حفر چاه فاضلاب رودهن در جایی باشد که دسترسی به آن برای تخلیه چاه در فواصل زمانی معین فراهم باشد.
  6. قبل از حفر چاه فاضلاب رودهن باید مختصات چاه های دیگر را بررسی نمود. به این صورت که تا شعاع سه متری چاه، چاه دیگری حفر نشود.
  7. حفر چاه کنار باغچه و یا کاشتن درخت کنار چاه باعث تخریب می گردد. لوله های آب سرد و گرم را از روی دهانه چاه عبور ندهید.

بهترین مکان برای حفر چاه فاضلاب رودهن

بهترین محل برای حفاری چاه فاضلاب رودهن در حیاط و بیرون ساختمان می باشد..، نحوه اجرای چاه فاضلاب یا چاه جذبی فاضلاب در درون خانه و زیر و نزدیک محل ستون ها و دیوارهای نباید قرار گیرد . چاه باید در محل مناسب حَفر گردد، به طوری که بعدا بازرسی و بازنگری احتمالی چاه فاضلاب به سهولت امکان پذیر باشد . حفر انبارهای چاه فاضلاب نیز باید به نحوی صورت گیرد که تا جایی که امکان دارد در زیر دیوارها و ستون ها قرار نگرفته و به حریم اراضی کناری و مجاور و غیر، تجاوز نشود. بهترین مکان برای حفر چاه فاضلاب رودهن چاه های آب و چاه فاضلاب و جذبی باید در محوطه های باز حفر شوند.

مهمترین نکات ایمنی حفاری چاه رودهن

اولین نکته مربوط به تهویه چاه است زیرا فردی که چاه را حفر می کند نیاز به تنفس دارد و پس از مدتی اکسیژن درون چاه تمام می شود. لازم است دستگاهی مخصوص تهویه هوا در آن قرار گیرد تا هوای تازه را از درب چاه به داخل چاه هدایت کند. همچنین استفاده از کلاه مخصوص و تجهیزات حفر چاه رودهن نیز ضروری می باشد زیرا احتمال سقوط اشیاء مانند سنگ و آجر به داخل چاه وجود دارد. همچنین کارگران باید از طناب های محکم و سالم و سطل های پلاستیکی برای بالا کشیدن خاک استفاده کنند.

رعایت موارد مهم حفاری چاه فاضلاب رودهن

حفر چاه فاضلاب رودهن باید به صورت اصولی و کارشناسی انجام شود تا در آینده دچار ریزش نشود. قبل از انجام حفاری باید وضعیت زمین، نوع خاک و میزان جذب آن بررسی و بر اساس متراژ چاه محاسبه شود. مقنی های خدمات فنی سماء به تمام نقاط رودهن و حومه آن آشنایی دارند و خاک هر منطقه را از نظر سستی و میزان رُس به خوبی می شناسند. حفر چاه دستی اگر بدون بررسی های اولیه و یا در مکان غیر اصولی انجام شود ممکن است خسارات زیادی بر جای گذارد و شما را دچار مشکلات ریزش و عدم جذب و گرفتگی کند. در بعضی مناطق بهتر است حفر چاه سپتیک انجام شود

قوانین و مقرارات حفر چاه در رودهن

یکی از مهم ترین نکات در حفاری چاه فاضلاب رودهن تعیین مکان درست حفاری است. چاه فاضلاب باید حتی الامکان در مکان های کم رفت و آمد حفر گردد. از دیگر مواردی که در تعیین محل حفاری باید به آن توجه نمود نزدیکی چاه به لوله های فاضلاب عمودی است. همچنین مکان حفر چاه فاضلاب رودهن باید به اندازه کافی از چاه آب دور باشد تا از آلودگی آب توسط باکتری های موجود در فاضلاب جلوگیری به عمل آید.

نحوه استقرار لوله فاضلاب در درون چاه باید به نحوی باشد که در صورت ریزش فاضلاب به دیواره چاه آسیبی وارد نکند. همچنین انباری چاه نیز باید در عمقی حفر گردد که تحت تاثیر ارتعاشات ناشی از دستگاه ها و وسایل نقلیه و نیروهای وارده از طریق فونداسیون ساختمان قرار نگیرد. نحوه استقرار گلدان بر سر چاه باید به نحوی باشد که بتواند فاضلاب را در مسیر محور چاه هدایت کند. از دیگر ضوابط و قوانین حفر چاه فاضلاب استفاده از قفل و بست مناسب در دهانه های دارای درب می باشد. همچنین به محض مشاهده کوچکترین تغییر شکل در اطراف دهانه چاه باید بلافاصله نسبت به بازدید دهانه اقدام و عملیات لازم را در صورت نیاز به عمل آورد.

عوامل تاثیر گذار قیمت

  • متراژ چاه مورد نیاز جهت حفر
  • نوع خاک به چه صورت باشد
  • محل حفر چاه نیز موثر است
  • روش و ماشین حفر چاه
  • نوع چاه که مد نظر

سایر خدمات شرکت

  • رفع بوی بد فاضلاب و بوی چاه
  • باز کردن انواع گرفتگی لوله
  • کول گذاری چاه فاضلاب
  • لایروبی و طوقه چینی چاه
  • تخلیه چاه فاضلاب فوری

خصوصیات شرکت

  • فعال بودن بصورت شبانه روزی
  • استفاده از تجهیزات مدرن
  • شرکتی ارزان نسبت با سایر
  • داشتن با تجربه ترین کارشناس
  • بدونه تعطیلی 24 ساعته فوری

برتری های شرکت ما

داشتن احساس مسئولیت در کادر فنی

انجام منظم و دقیق کار محموله

داشتن بیشترین شعبه خدمات دهی در ایران

مشارکت و همفکری با کارشناسان در کارهای بزرگ

آموزش پرسنل قبل از انجام کار

هشدار

برای جلوگیری از کلاهبرداری لطفا به این موارد توجه داشته باشید وقتی نرخ لوله بازکنی را جویا می شوید و نرخی پایین تر از شرکت ها می گویند مطمئا باشید وقتی سر کار حاضر شوند 10 برابر قیمتی که گفته اند را از شما می گیرند پس بدانید که هیچ ارزانی بی حکمت نیست

پوشش کلیه مناطق

سرعت انجام کار

تضمین خدمات دهی

جهت تماس کلیک کنید